pondělí 17. října 2011

Barcamp Brno 2011! aneb zajímavá konference


Tak nějak se to seběhlo, že jsem tuto sobotu v 7:30 ráno nastoupil na fakultě informačních technologií jako pomocník brněnské části mezinárodní sítě otevřených konferencí Barcamp. Jež se zaměřuje na internetové technologie, webdesign, marketing atp.

Mým úkolem bylo balit letáčky do tašek microsoftu "Měníme web navždy", což zabralo relativně dost času (550registrovaných účastníků) ale vše se včas povedlo. Následně jsem byl propuštěň a mohl vyrazit na přednášky (níže). Celá akce byla dobře organizována, bylo tam plno jídla nějaká to soutěž v luštění javascriptu od seznamu a možnost vyhrát vrtulník (vyhlášení jsem propásl, takže nevím zda jsem třeba nevyhrál :D). Po skončení jsem se znovu pustil do práce - tedy úklidu (dobrovolníků dost ubylo). Navíc se zjistilo, že stav jídla byl přestřelen, takže jsme se to snažily všechno zkrmit, ale těch několik táců a beden buchet, sendvičů, jablek a chlebíčků bylo nad naše síly a tak jsem si to tak nějak rozebraly - včera jsem nic jiného nejedl :D Tak nějak  jsem si před odchodem podal ruku i s paní docentkou a vyrazil na koleje s jídlem, památečním tričkem, pár letáky, několika kontakty ale hlavně se spoustou nápadů a myšlenek.

Protože vedu tým lidí, kteří společně pracují na internetovém startupu, jsem věnoval soustředění hlavně na témata využitelné pro tento projekt.

10 zaručených způsobů, jak si zruinovat byznys
Věci, které jsou považovány za samozřejmost a tak jsou mnohdy přehlíženy například sbírání kontaktů, investování, testování na skutečných uživatelích, plány do budoucna.

Příručka podnikatele
Tato jediná přednáška mě zklamala, ale naštěstí měla jen 20minut, neb jsem očekával cokoliv jiného než povídání o rozdílech mezi osčv a sročky a akciovkami... tohle znám ze školy nazpaměť. Bohužel část "podnikání a studenti" byla s nedostatku času přeskočena.

Pět věcí které potřebuješ vědět ak chceš být manažer
docela inspirativní pro mou pozici a zájmy, a opravdu jsem některé začal aplikovat....

Cenotvorba
aneb jak si spočítat kolik si za projekt říct a stejně tak potřebnou dlouhodobou hodinovku abys si člověk mohl nasadit životní styl jaký chce vést.. Docela zajímavé a použitelné.

Začínáme internetový startup v české republice
Porovnání se zahraničím, co mít připraveno do začátku, investice, kopírování se nevyplácí atd.. Také mě to něco dalo.

Nicola Tesla - art of science
spíše pohodová, inspirativní přednáška o jeho životě a metodách, které při své práci používal. Pěkné.

Jak chytat ryby do sociálních sítí
a to hlavně v offline reklamě.. Převážně obrázková přednáška na téma:"jak to nedělat". Bylo to vtipně pojaté a rozhodně mi to dalo pohled na věc, protože si myslím, že bych to s velkou šancí udělal špatně.

Platební metody a jejich integrace
různé ochrany, nepřejícnost bank a hlavně gopay.cz - dobré, ale mohlo to být pojatě zajímavěji a víc prakticky.. a dokonce jsem zde položil i dotaz ;)

3 komentáře:

  1. "dokonce jsem zde položil i dotaz" :D :D :D tak to položilo mě :D

    Nicméně říkám si jen achjo... ten studenskej život mi začíná na jednu velkou stranu chybět :/

    OdpovědětVymazat
  2. :)

    tu druhou stranu jistě vyvažuje, že máš kýble peněz ;)

    OdpovědětVymazat