sobota 11. února 2012

Vyhlídka na věčnost

Romanticko akční příběh o velké lásce a sebeobětování, ve kterém mají svou roli upíři, peklo, nacisti a tělní tekutiny - převážně mimo tělo. Tak nějak by se dala stručně popsat nejnovější kniha legendárního českého spisovatele Jiřího Kulhánka.

V úvodu jsem již lehce zaspoiloval, tak se budu snažit to dál nedělat a spíše jen shrnu moje pocity.

Začátek byl hodně zajímavý, vtipní a veselý a pokračovalo to dál... Leč příběh se začínal trochu zamotávat a obyčejný konec světa ve formě zombie apokalypsy přestával být obyčejný. Naštěstí se všechny zmatky a nesrovnalosti nakonec vysvětlily, ale myslím, že aspoň některé věci mohl autor osvětlit dříve. Protože jsem knihu v první třetině u "bitvy u kostela" zklamaně odložil a to i přesto, že jsem  věděl kdo je pan Wries, Tobiáš, Šedý had, Pan Ho, Kocour atp. ale v bitvě se objevovaly i psy,  červy, osmičky, ruce, strýčkové a celé to bylo popsáno dosti zmateně... Ono to oslovování záporňáků jako strýčků, bylo dle mě zbytečné a spíš bych ponechal jejich pravé jména.

Nakonec se však příběh odehrávající se v Evropě, Americe, Japonsku a v hlubokém podsvětí, trvající mnoho let, vyprávěn pomocí flashbacků, zapadl slušně dohromady a vykouzlil mi na tváři mnoho úsměvů, napětí, udivení ale i hlasitého zasmání.

Snad jen dodám, že je to hodně přitažené za vlasy a pokud se nedokážete uvolnit a přijmout tamní svět takový jaký je, nebude se Vám to jistě líbit. 

Ještě teda přemýšlím, že si nechám zrušit křest a dám se k budhistům... jen tak pro jistotu.

1 komentář:

  1. Rád čítam pocity z dieľ či už z literárnych alebo iných. Som rád že nie som sám kto na blogu nepíše recenzie a deje ale svoje pocity :)

    OdpovědětVymazat