pondělí 14. května 2012

[CON]ference 2.0

Malá konference od lidí, kteří se snaží propagovat hry a jejich studium na univerzitních půdách. Ještě než začnu vyprávět, tak si musím lehce rýpnout -> propagace akce byla opravdu špatná. Já, který takřka denně navštěvuji různá vývojářská fóra a pár dalších webů tykající se her, jsem se o akci dozvěděl úplně náhodou, když jsem si zkracoval cestu přes Agronomickou fakultu. Nakonec jsem se rozhodl se tam alespoň na chvíli podívat a tak jsem si na druhý den překopal plány a vstal trochu dříve.

Dorazil jsem před desátou a trochu jsem zděsil malého počtu návštevníků, což dávám za příčinu již zmiňované propagaci.. ale teď již k přednáškám.

Úvod
začal trochu později, ale byl vtipný, i když šlo vidět, že to pořadatelé dělají teprve po druhé.

Typologie her
Přednáška o žánrech, různých teoriích (např. Wolfova, která rozlišuje 42 mnohdy zbytečných žánrů), které směřovaly k bakalářské práci autora - Typologickému trojúhelníku. Což je metoda, která má výzkumníkům pomocí několika otázek určit o jakou hru se jedná. Bohužel, mi to nepřišlo moc dobře pojaté a z tématu šlo určitě šlo přistoupit mnohem zajímavěji - přednášek, kde je ve slidech černý text na bílém pozadí, jsem si užil i ve škole dost. Přesto jsem si pár poznatků odnesl a některé zapracuji i do mé B. P.

Hranice her
Zde bylo vidět, že přednášející má již zkušenosti. Pojednávala o hrách, které překračují hranice (ARG) a to buď prostor (nemají definované hřiště), čas(můžou trvat neustále, není předem definován jejich konec) a hráči(nejde snadno rozeznat kdo hraje). Ukazoval několik příkladu her, některé z nich byly např. sponzorovány opravdu vysokými čísly a sloužily i k vědeckým výzkumům. Bohužel, se to pak začalo trochu protahovat a zaujetí opadlo, do konce nás to vydrželo už jen pár. Každopádně to pro mě bylo pěkné rozšíření daného tématu, ze kterým jsem se nějak blíže seznámil v knize Game Industry.

Reklamní hry
Kvůli prodloužení té předchozí jsem stihl jen konec, takže jsem dozvěděl jen pár drobností o tom jak se reklama nakupuje či prodává. Trochu mě to mrzí, protože tuto přednášku jsem chtěl vidět celou.

E-sport
Závěrečná přednáška studentského bloku se opravdu povedla. Nebyly žádné slajdy, jen fotografie a pro věc nadšený týpek, jenž se snaží propagovat hry jako sport. Co je to hra? Proč by nemohly být hry sportem? Akce, turnaje, fotky, hráči, peníze... a na závěr jedno video. 

O obědové přestávce jsem odešel a již se nevrátil, ale dle toho, že návštevnící postupně přibývaly soudím, že na další - tentokrát již nestudentský blok přednášek - už byly jejich počty větší.

Docela se mi to líbílo, a když se o pokračování této akce dozvím, tak se přijdu rád podívat... protože to shledávám prospěšným ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat