středa 29. srpna 2012

Jag skrivar svenska, men inte bra nu.

Hej. Jag heter Firejs, och jag är liten, lätt och ung kille. Jag bor på landet, men jag studerar Ekonomi och Informatik på Mendel Universitet i Brno. Brno är stor stad i Tjeckien. Jag lär mig svenska cirka två/tree månader, för jag vill. :) 

Už nějakou dobu (dle švédské části blogu asi dva/tři měsíce) se učím švédsky. Plánoval jsem začít už dlouho, ale tentokráte se mi naskytla příležitost půjčit si asi jedinou českou učebnici a tak jsem se do toho konečně pustil. Proč vlastně? Protože jsem chtěl a stále chci...

Nějaké konkretní důvody ale mohou být:
  - Už pár let si představuji, jak se do Švédska jednoho dne podívám
  - Mnohem déle pak poslouchám švédskou hudbu
  - Ve spojení s hudbou mi občas přijde status/twit ve švédštině, občas i nějaký článek
  - Anglicky u nás už umí skoro každý, Německy každý druhý - takže i jako "perlička" do životopisu
  - Trénuji si na tom schopnost učení, zasedám k tomu s radostí, otáčím si kartičky, opisuji do deníčku
  - Baví mě to a mám radost z toho, že mi to jde :)


Mým, řekněme prázdninovým, cílem není stát se rodilým mluvčím, ale když budu schopen přečíst si a hlavně porozumět nějakému kratšímu článku tak budu spokojen. Každopádně, mám v plánu se jí věnovat i nadále ;)


Co vy? Učíte se nějaký "netradiční" jazyk?


Žádné komentáře:

Okomentovat