pondělí 3. září 2012

Ovládat hru jedním proměnlivým tlačítkem?

Tenhle článek se ale bude věnovat jednomu tlačítku, které toho ve výsledku dělá opravdu hodně a mění své funkce podle aktuální potřeby, v příklad na hře Civilization 5, kterou mohu jen doporučit.


Nejprve si tím tlačítkem otevřu výzkum, vyberu sociální politiku, následně proběhnu všechna města, poté přijde řada na rozdání úkolů všem jednotkám a teprve poté se tlačítko změní na "next turn", "please wait" a tím se cyklus vrátí zase na začátek.

Přijde mi zajímavé, že nemusím (pokud chci tak mohu) kvůli každé z těchto věcí "lítat" po obrazovce a hledat speciální tlačítko. Jistě, je to jisté z zjednodušení, ale myslím, že v tomto případě určitě ne na škodu.

Setkali jste se s podobnou funkcí i u nějaké jiné hry? Myslíte, že je to v pořádku? Nebo máte pocit, že to dělá s hráčů opice?

3 komentáře:

  1. Nutí ti to určitý postup, ale zároveň je to zrychlení hry a zpříjemnění.
    Mám z toho asi podobný pocit jako z T9tky na mobilu, či jak se ta oprava textu jmenuje.
    V žádné hře si to tak docela nevybavuji, ale mám pocit, že sklony k něčemu takovému jsem zaznamenal už dřív, byť ne tak "masivně".

    OdpovědětVymazat
  2. T9 je možná dobré přirovnání, doplňuje to za tebe ale ten klik musíš stejně nakonec udělat sám.

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě. :) Ale ne nadarmo se mluví o omezování slovní zásoby. Z hlediska hry bych to viděl také z části negativně. Šoupl bych to jen do hry, která nestojí na přemýšlení, což ale Civilisace jako série jistě není. Ztrácí se takové to kouzlo momentu, kdy si musíš pamatovat, co všechno chceš vlastně během kola udělat. Situace kdy si zanadáváš nad svou blbostí a nad tím, že jsi chtěl přeci ještě tohle... Ale pravda, tohle zmizelo už s ukládáním po jednotlivých kolech. :) Něco jako ztráta odpovědnosti za své jednání.

    OdpovědětVymazat