sobota 13. října 2012

Hříčka za pár minut, aneb WGC 5

Před pár dny jsem o jedné přestávce napsal pár vět (a nakreslil mockup), které kompletně shrnují hríčku, kterou bych chtěl udělat do WeekGameChalenge číslo 5. Akorát ji nechci dělat celý týden, ale jen několik hodin (ideálně minut) jednoho slunečného dne - dneška. Jedná se o naprosto jednoduchý nápad, na pokračování mé úžasné herní série Edgar - kdo zná, tak ví, že se jedná o geniální ale značně nedoceněný produkt, některými označovaný jednoduše za sračku :D

mockup

Po sedmi hodinách...

Takže jsem už dneska dělal všechno možné, včetně vaření, dlouhé procházky, čtení, programování, válení se na gauči ale nějak jsem nestihl ani nainstalovat Game Maker. :D

Po půl hodině...

Dobře, před chvílí jsem do sebe u psaní jednoho článku pro jeden časopis kopl energeťák za sedm korun, takže najednou cítím ten šílený příval energie a tak jdu stáhnout instalačku GM studia, páč si chci vyzkoušet jak se v tom pracuje, tedy ne, že by to kromě změny barev k horšímu nebylo úplně to samé, ale třebas narazím na nějakou skrytou záludnost. 

17:47

Založil jsem projektový soubor.

17:52

Opravdu v room editoru nefunguje delete? To je nějaký vtip, ne?

17:59

Opravdu tam delete nefunguje... ale možnost roztahovat objekty je fajn, jen by to mohlo fungovat trochu lépe :D

18:05
Hra je hotová! Má ovladatelnou postavu, nepřítele, překážky a časování do konce... nebýt nové grafiky, ve které by člověk alarm pohledal, měl bych to už dávno :D Jak hra vypadá se mrkněte na následujícím obrázku a já si asi dám pauzu - cítím se už unaven...
hra po třinácti minutách


18:54
Tak jsem si sjel web epizody k seriálu Walking Dead a trochu se protáhl a mezitím jsem se rozhodl, že nakonec zkusím uplácat nějakou tu grafiku, takže stahuji trial verzi Photoshopu - 30 dní, mi snad bude na nakreslení dvou spritu a jednoho pozadí stačit :D Snad na tom otestuji, jak pěkně funguje v GM transparentnost, protože verze 7, kterou už mám pěkných pár let koupenou si o ní může nechat jen zdát ;)

GM Studio nepodporuje ve formulářích ctrl-a! To si snad už dělají srandu...

Ono vážně nepodporuje ani háčky? A nebojte, "all" mám zaškrtnuté...

19:07
Je čas na pauzu - jdu se najíst :)

19:46
Je čas pokusit se splácat nějakou tu grafiky... stylizovat to vesele nebo naopak smutně?

20:02
GM studio nemá ani po***né posuvníky u oken! Co to ku***?

Nefunguje ani F4 a ESC... a v nastavení projektu to taky nikde není :D

Juchů! "Delete underling" v room editoru je konečně defaultně vypnuto

20:20
Po mnoha minutách neustálého a bezesmyslového pouštění hry stále dokola aniž bych udělal jedinou změnu,  jsem se rozhodl si dát další pauzu, už jen protože mě začíná bolet hlava, a já vážně nevím proč... Koukněte jak to aktuálně vypadá:
Přibylo pozadí, mráčky a tlačítko pro vypnutí, neb nový GM nepodporuje ESC. :D

22:03
Nadopován prášky, nakrmen a vykoupán se rozhoduji, že dneska aspoň dodělám grafiku... takže hlavu vzhůru, úsměv na rty a tří minutové práci zdar!

22:28
Musím se přiznat, že mě to nějak začalo bavit - tvorba (dokonce jsem uplácal i jednu jednoduchou animaci) i hra samotná :D Nechci říct, že by to nebyla strašně jednoduchá blbovina, ale je to docela těžké, a když se mi to jednou podařilo udělat - tak jsem to přitvrdil a už se nechytám... :D 
Aktuální stav hry, hlavně Edgar je krásný ;)
22:39
Mno, nic - dá se to prohrát, možná i vyhrát a obsahuje to logo soutěže... myslím, že hra je znovu hotová ;) Každopádně jsem se rozhodl, že se jí budu věnovat i zítra! Přidám nějaký ten zvuk, doladím hratelnost a možná i přidám nějaký herní prvek, prostě takové ty drobnosti, které dělí hru od výborné k dokonalé :) 

Však už uvidíte sami.

Žádné komentáře:

Okomentovat