úterý 22. dubna 2014

Bucket list?

Aneb populární pomůcka pro trochu zajímavější život.
 
Určitě chcete udělat v životě spoustu zajímavých věcí a máte jich v hlavě celý seznam. Sami sebe se ale zeptejte zda jste nějakou skutečně udělali? Anebo alespoň v poslední době? Uběhli půlmaraton kolem Brna? Napsali už konečně tu úžasnou kriminálku? Upekli jablečný koláč pro maminku? Pohladili opičí miminko? Možná ano, ale většinově bych tipoval ne… Proč? Jednoduše si na tyto vaše sny, touhy a přání vždy vzpomenete jen tehdy když je nemůžete udělat anebo si aspoň najdete důvod, proč to teď nejde.
 
Bucket list je tedy seznam všech těchto věcí, který má definován deadline pro splnění. Funguje to docela jednoduše a možná vám to připomíná klasický todolist a v podstatě jím je - jen v něm nejsou úkoly ale sny. Ať už je to cestování, gastronomie, zážitky anebo věci ke zvládnutí.
 
Inspiraci vám může být třeba ten vůbec první, jenž jsem viděl (a po jehož nastudování jsem si někdy ze začátku roku stanovil svůj), jehož autor už má skoro hotovo: http://www.lifelisted.com/life-list/ a to včetně pilotování stíhačky či navštívení všech kontinentů (včetně Antarktidy) nebo veřejný list nějaké Annete, která si stanovila, že zvládne udělat/zažít/vyzkoušet téměř šest set věcí! http://bucketlistjourney.net/my-bucket-list/
 
A pokud nemáte inspirace dost tak koukněte na seznam dalších blogů: http://bucketlistjourney.net/blog-links/
 
A jak se daří mé osobě? Stanovil jsem si rozumné množštví věcí a termín do konce roku 2018 a skutečně už se mi podařilo pár věcí vyškrtnout (a pár dalších přidat). A jak to vlastně funguje? Určitě ne, takže si sepíšete seznam, hodíte ho na dně šuplíku a máte vystaráno. Naopak je třeba na seznam občas kouknout, zvolit si na co se vrhnete v dalších krocích a ideálně i proto něco udělat.
 
Já si ho založil v Gdocs a nedávno (protože je to lepší) přesunul do OneNote, ale samozřejmě se nevylučuje i offline podoba (klidně formou sešitu s vystříhnutými obrázky - kreativitě se meze nekladou) anebo volba speciální webové aplikace: http://bucketlist.org/
 
Za čtyři roky uvidíme zda se povede a já věřím, že by mohlo (a to i vám). ;)

3 komentáře:

  1. Já se musím přiznat, že jak těch věcí zas až tolik nechci, tak pro jejich uskutečnění něco dělám prakticky pořád.
    Výjimku snad tvoří jen hry a knihy, na které bych se někdy rád podíval, ale to zas není příliš horké a nepovažuji to za prioritu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spousta lidí to má jak ty, prostě tak nějak spokojeně žijí a jdou si zatím, ale pak jsou tu tací jako já - lidé od přírody bez energie, kterým tyhle berličky docela pomáhají. :)

      Já bych bez všeho toho prostě jen prozíral jeden den za druhým (čímž jsem pár let strávil) ale protože mě to už nebaví a navíc k ničemu to nevede, zkouším co se dá. :)

      Vymazat
    2. Jasně, to je jedině dobře! :-) Je potřeba najít, co ti pomáhá. :-) A jenom tak mimochodem: zírání do blba je občas docela užitečná věc. :-D Já si čas od času jen tak sednu/lehnu a přemýšlím docela rád. :-)

      Vymazat