pondělí 14. března 2016

Metroplex aneb víkend v Pražském kravíně

Přijíždíme do špinavé a smradlavé Prahy abychom se zde mohli zastavit v jednom z posledních lidských útočišť zvaném Metroplex. Místo, kde lidé mohou vobchodovat s cetkami, žrát potkany, trsat na improvizovanou hudbu anebo jen v klidu posedět a poklábosit u jednoho z mnoha rozviklaných stolů.



Dorazili jsme do holešovické tržnice o něco dříve než bylo nezbytně nutné, takže jsme zahlédli poslední přípravy lepšího světa. Musela být docela dřina to tu všechno postavit, zdekorovat a nachystat.

Krátce po oznámeném načerpání atmosféry zmaru a špíny jsme se usadili na přednášce o PASS - což byl prej vůbec první postapo larp v ČR, který se letos snaží jeho organizátoři oživit. Rozhodně zajímavé nahlédnutí do historie postapa v našich zemích... Na řadu přišla i přednáška o Junktownu. A ještě mi utkvěla v hlavě parádně fašisticky zpracované povídání o Methancity. Sláva straně!



Karel Aquarel spustil své ukulele a na podiu se za ty dva dny vystřídala celá řada dalších umělců. Od kapely Gambrinus, která mě mile překvapila, protože místo pár ožralých pankáčů jsem dostal pár zelených pankáčů s jednoznačně hitovou písničkou "mrdá mi v hlavě", která se mi nedaří dogooglit (ani ta kapela - takže pokud někdo zná odkaz - dejte komentář), přes různé elektro až po rockové The Beautifuls. Bylo toho docela dost.




Metroplex byl rozdělen na několik části. Depo jedna sloužilo k vobchodu, přednáškám a špatnému spánku. Dvojka byla převážně vyhrazena kapelám, technu, žrádlu a chlastu - ovšem, taky se zde odehrál turnaj v Juggeru - prej zatím největší jaký se kdy hrál. Sport mě osobně nebere, ale když se banda obrněnců mlátí po hlavách zatímco mezi nimi dva lidé běhají a snaží se narvat psí hlavu do pneumatiky... Rozhodně ty třicetisekundové zápasy mají něco do sebe, aspoň na chvíli. ;)

Tady někdo kousek natočil a jako bonus můžete vlevo vidět můj klobouk (a kus hlavy) https://www.youtube.com/watch?v=lsnXCE4RU2Q



Za zmínku taky stojí velice povedené a vtipné taneční vystoupení radioaktivních květinek. Snad někdo natočil, ale zatím jsem nenašel.

Část, kterou jsme si docela oblíbili patříla deskoherně. Ta byla téměř neustále obsazená, ale i tak jsme si zahráli pár hříček a to od kostkového Zombie Dice, jednoduché Card of the dead, trošku složitější Star Realms i nějaké střílení kachen. Určitě by stálo za to strávit zde více času i u složitějších her. Pořadatele chválím, za to, že i téhle pokleslé zábavě dali prostor.



Mimoto tu byla čajovna. Kryt civilní obrany, kde probíhali jakési mini larpy a chodba - kde byl gauč, bordel a stánek s buchtama.

Jídlo a pití na akci bylo dostupné. Kromě ohřátého čokla jsme si troufly vyzkoušet grilovaného potkana. Chutná jako kuře.



Spání pod železnými kruhy, u kterých před lety trpěli krávy, bylo docela nepříjemné, studené a hlavně až do rána plné rachotu tohoto podzemního města. Užil jsem si jej.

Akce to byla vydařená, setkal jsem se s řadou starých známých, pokecal z novými lidmi, dozvěděl se různé zajímavosti, načerpal řadu inspirací a naučil se hrát pár stolních her. Nuže když jsem v neděli ve čtyři ráno, opřen o sekeru, pozoroval dvě děvčata v kleci a kolem mně se za podivných elektronických zvuků kroutila celá řada individuí, tak jsem se cítil moc fajn.

Načež jsem se odkotrcal na autobus, ve kterém jsem si polil záda ledovou vodou a pak okamžitě usnul... V jihomoravské metropoli, mě čekal další den v podzemí... Ale to už je jiný příběh.

PS: za celou akci jsem vypil jen jedno pivo. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat