středa 27. června 2012

Že, já vůl nejsem minimalista...

11 komentářů
Mít jednu cestovní tašku a batužek, jenž by obsahovali všechny potřebné věci jsou po několika denním fyzicky i psychicky namáhavém stěhování jako sen. 

První dny jsem přenášel drobnosti, jako kabely, knížky či osmikilové čínky, moc jsem to nehrotil. Zdálo se, že to ubývá docela rychle, ale to čas ke kompletnímu odstěhování taky.

Kancelářská židle, stůl, reproduktory, dva počítače, monitor, whisky, pět párů bot!, oblečení, rajče, sekera, katana, kuše, kamerová technika, polštář a tuny bordela, které se člověku během pár let nastřádá - vyhazujete ale co když a kdyby... To všechno samozřejmě převozit mhádečkem.

Kde jsou ty časy kdy jsem měl jedny botky, dvě černá trička a kalhoty?
Kde jsou ty časy kdy jsem místo dvou desktopů, monitoru a repráků měl jeden notebook?
Kde jsou ty časy....

Uff, aktuálně sedím doma a všechny osobní věci mám roztahané po nějakých čtyřech domech/bytech, takže pro příště opravdu bude potřeba u toho shromažďování více přemýšlet :D 

A jak jste na tom s tímhle problémem vy?

sobota 23. června 2012

Měnit design blogu? Proč?

0 komentářů

S předchozím vzhledem jsem byl spokojen. Jenže poslední dobou jsem docela často četl blogy/weby o minimalismu (životním stylu) a ačkoliv jsem se ještě nepustil do zahazování nepotřebných věcí, zaujal mě jednoduchý až čistě textový design těch webů -> tzn. naprosté zaměření na obsah.

Už delší dobu chci předělat FireHead, tak jsem došel k závěru, že bych ho mohl udělat v jednoduchém čístém stylu - nejspíše to bude v obrázkové "metro" formě. Ovšem je to práce jak na kostele (překopat šablonu a obsah) a tak jsem se rozhodl prvně zkusit obměnit blog. 

Mé oči na první pohled okouzlila tato šablona, která sice není úplně bez grafiky, ale je jednoduchá a řekl bych, že zní text pěkně vystupuje. Takže jsem jen velice lehce upravil css a bylo to.

Zatím je to jen experiment, ale myslím, že mi to bude docela pěkně pasovat k novému FireHead (jestli ho někdy dodělám) takže u něj (pokud se neobjeví nějaké negativní reakce) asi už zůstanu.

(Původní vzhled)

středa 20. června 2012

Stroncium

0 komentářů
Sněží. Váš hrneček při snídani přehraje nejnovější reklamu. Sněží. Ranní zprávy jsou jeden velký produkt placement. Sněží. Operační systém vašeho computeru vyvíjí reklamní společnost. Sněží. Obědváte mixované šváby, protože (skoro) nic jiného na světě k jídlu není. Sněží. Nemrtvý uklízí Vaši chodbu. Sněží. Všude kolem Vás zuří chudoba, válka, popravy, reklamy... a nic není takové jak se zdá.

Takhle bych uvedl svět, v němž se odehrává kniha Jiřího Kulhánka - Stroncium, ve které je ledu více než whisky (citace z obálky).

Nechci moc spoilerovat, tak už jen napíši, že se mi tato scifi akční jízda s příměsí nadsázky dosti líbila a ačkoliv si v ní přečtete několik hodně přestřelených věci, tak si ji užijete - pokud Vám tedy nevadí scifi, akce, nemrtvý, postapo nebo trochu humoru. ;)



pondělí 18. června 2012

Quite je jednička!

0 komentářů
Možná to pro někoho může být překvapující ale je to tak! Quite, jakožto nezávislý hudební pořad dávající prostor převážně českým kapelám se už delší dobu vyskytuje na předních příčkách vyhledávačů ;)

Při výrazu "hudební pořad"
  • Google - 1. místo
  • Bing - 2. místo
  • Yahoo - 6. místo
  • Seznam - 15. místo, ale Seznam je na tom s vyhledáváním obecně špatně :)


Pořadu se stále zvyšuje sledovanost, ta průměrná je aktuálně kolem 275 při počítání všech dílů - tedy i těch, kde není žádná kapela, což nemusí vyznít nijak úžasně - ale původní záměr bylo dostat se na dvě stě diváků na jeden díl. Což se u většiny (těch kde je kapela) podařilo překonat a některé mnohé míří i do dvojnásobných čísel a víc. Jeden, odvysílaný již před rokem, brzy překoná tisícovku. 

Jasně, nemusí se to zdát jako velká čísla a velice snadno by se daly zvýšit - stačilo by se věnovat komerci, ale jak jsem tu psal posledně - stále se chci věnovat nezávislým, neznámým, dobrým, alternativním atd. kapelám a to hold znamená, že se v brzké době do televize nedostanu :) Každopádně mě ale mrzí, že se mi nepodařilo navázat spolupráci z žádným webem (ani se toho žádný hudební web sám nechytl) a nevyšla spolupráce s jedním rádiem... 

Nevadí, aktuálně běží o pořadu krátký dotazník v němž se můžete vyjádřit -> Zde

Aktuálně přemýšlím, jak pořad dál rozvinout a zlepšit takže pokud máte nějaký kloudný nápad.

A samozřejmě poctivě sledujte na www.quite.cz, na facebooku nebo na youtube.






úterý 12. června 2012

Mapujeme historii Česko/slovenské GM scény

0 komentářů
Dnes si od časného rána hraji na investigativního novináře a mapuji Česko/slovenskou historii kolem GM scény. Týmy, hry, fóra, články, rozhovory atp. Proč? Asi, že se v ní pohybuji již od začátků a sám zjišťuji, že jsem na mnohé zajisté důležité události již zapomněl. Když k tomu přidáme, že na internetu nic nevydrží věčně a informace se mohou ztrácet, je dle mě lepší nenechat tuto část života mnohých lidí úplně zapadnout prachem a zkusit ji analyzovat a seřadit do časové posloupnosti.  Aktuálně jsem na na nějakých dvaceti dvou různě významných záznamech, což považuji jen za základ.


Ačkoliv se tato činnost může zdát velice nudná, tak není - pročítám si staré rozhovory, koukám na projekty na fórech a vede mě to k přemýšlení - kam jsme se za ty roky posunuli? Např. dle tématu o mé epické RPG hře Akadria (kterou jsem nevím proč nedodělal, protože to vůbec nebylo špatné) a čtu jsi jak jsem se vyjadřoval - tak vidím, že minimálně v tomhle jsem se posunul. Neříkám, že teď nedělám gramatické chyby ale mé schopnosti dosáhly takové úrovně, že zvládnu napsat tři slova za sebou bez jediného překlepu :D Co mě ale více překvapilo bylo téma o nějaké 3D akční hře, v němž se nadávalo do debilů :D A takových perel tam určitě bude více.

Informace o projektu: "Cyhstá se vní originální vívoj postavy, propracovaní příběh, dlouhá herní doba. A spoustu dalšího. Hra je v vyjoji teprve na začátku ale už je vytvořena základní ai a postupy na levelech a nějaké základní specialní dovednesti." :)

Zajisté se tedy celá komunita posunula v úrovni prezentace, tehdejší projekty byly zásadně popisovány třemi řádky, žádným obrázkem a všechny byly pořádné epické a bombastické. Dnes se již většina lidí (i začátečníků) uchyluje spíše k menším hříčkám.

Ale to nejdůležitější! Vybavujete si nějakou událost, hru, tým, web, článek atp. který považujete za důležitý a určitě by neměl v přehledu chybět?

pondělí 11. června 2012

Literární soutěž pro každého

0 komentářů
Máte nezkrotnou touhu psát? Občas si něco napíšete do šuplíku? Nebo si to jen chcete vyzkoušet? Právě pro Vás, je tu drobná literární soutěž:

"Malá povídková s chodícími mrtvolami "

O co jde? Jednoduše o napsaní povídky, která se libovolným způsobem bude týkat nemrtvých a může se jednat o romantický příběh z vesmírné stanice, brutální masakr na kozí farmě a nebo příběh čokoládových pralinek dělajících z lidí bestie toužící po mozku svých spoluobčanů.

Zadání je opravdu volné a umožňuje každému realizovat jeho sny, představy a touhy ;)

Samozřejmě je třeba dodržet několik drobných pravidel:
  1. je vhodné napsat minimálně dvě normostrany, tedy 3600znaků včetně mezer
  2. každý může poslat až tři různé práce
  3. a datum uzávěrky je 28. 7. 2012
Všechny práce si poctivě přečteme a slovně ohodnotíme, ale výsledek bude záviset hlavně na hlasování lidu... a pochopitelně máme vymyšlené i nějaké ty symbolické ceny ;) A jako malý, nezaručený ale teoretický pravděpodobný bonus, je možnost, že Vaše práce vyjde v tištěném sborníčku těch nejlepších ;)

Kde máte svou práci odevzdat? 


Tak ať Vám to píše! ;)

neděle 10. června 2012

Asus Finals, 2012

0 komentářů

První prázdninový víkend jsem se rozhodl s jedním kolegou zajít na finále turnaje v počítačových hrách. Free vstupenky jsem obdržel na Game Konferenci číslo dvě.

Nutno podotknout, že se pořadatelé rozhodli kazit náladu návštevníkům hned u vstupu a tak X desítek lidí postávalo v přetopené místnosti takřka bez kyslíku (někteří možná stáli i venku, nevím). Po dvaceti minutách si řekli, že trýznění už bylo dost a začali pouštět dovnitř. Vstupenku jsem vyměnil za nálepku nejmenovaného nápoje a soutěžní číslo. 

Před námi byla chodba s počítači, na nichž běželo několik her - např. Max Payne 3, na nějž jsme se šli kouknout. Devadesát procent prvních patnácti minut hry byla nepřeskočitelná videa (esc = pauza, tvůrce by zasloužil facku), ale zbytek se mi až na časté "cool" efekty obrazu zamlouvalo, dobře to skákalo, střílelo, krev létala vzduchem. Hrály jsme na notebooku ale vedle nás byl ještě computer a nějaký malý klučina tam rozstřeloval hlavy (hezké kolik je v tom Maxovi krve) s 3D brýlemi na hlavě. 

Prošli jsme kolem obchodu, stánku s overclokingem a vyrazily do hlavního sálu. Zde si někdo hrál na diskotéku a tak nás provázel dubstep a stroboskopy, pohoda… to jsem ale ještě netušil, že budou diskotékovat celou dobu.  

Úvodní slova, nějaké to rozhazování triček a červených hlav? převážně do VIP části pódia (taky si za to zaplatili) a pak už začal Quake. Na ten jsem byl zvědav, protože si poslední dobou občas zahraji Live (UT3 mi jede špatně :( a starší díly už mám dost ohrané), takže jsem si říkal, že snad něco odkoukám. Následovaly trička, blikačky... Pak Starcraft 2 (to už byl můj kolega dávno u overclokingu), kde jsem se  aspoň z počátku moc nechytal. Jedničku jsem kdysi hrával, ale dvojku zatím nikdy. Komentátoři této hry byli opravdu zběsilí, plácali tak rychle až jim skoro nešlo rozumět - možná to byla ale jen má neznalost pojmů. Celý sál vypadal dost nadšeně. Tteří místa byla rozhodnuta.

Následovala velká! pauza od hraní a přešlo se k soutěžím.. hrálo se na otázky kolem Hw Asusu, klikovalo se, předváděly se umělecké bannery, běhalo se pro croasanty (to už jsem měl fakt hlad) ale seděl jsem za půlkou a tam rozhazovač neměl sílu dohodit. Pauza nakonec skončila a já se mohl znovu soustředit na Quake…nutno říct, že to už mě začínala ztoho mžourání na projektor (mohly to udělat větší), stroboskopů a možná i přepalené hudby (repro to místy fakt nedávalo) bolet hlava.

Finále Quake fakt stálo zato, ačkoliv jeden z hráču měl značně navrh, ten druhý předvedl napínavou hru a tak nebylo o vítěži jasno až do konce. Opět trička, rozdávání cen jako např. Transformer(tablet), monitor, grafická karta... a nakonec trojnásobná porážka Zergů. Na vyhlášení těchto vítězů už jsem nečekal. Přece jen už se to kvůli všem těm pauzám začínalo protahovat a mě z té diskotéky už fakt bolela hlava. Nuže, zatleskali jsme vítězům a vyrazili domů.

Po příjezdu jsem se konečně najedl (dva krajíce chleba a jedna tyčinka jsou asi i na mě za celý den málo) a před půl devátou jsem už ležel v posteli. 

Celkově musím ohodnotit kladně, protože stravit celý den kompletně někde jinde.. to bylo to co jsem potřeboval a navíc jsem se vcelku bavil a to i přesto, že jsem nic nevyhrál ani nechytil ;) 

sobota 2. června 2012

Musí být hra zábavná?

18 komentářů
Tahle otázka mě napadla, takřka okamžitě poté co jsem si usmyslel hru do LSVCH 2012. Proč? Jen si vzpomeňte na Edgara, který se chce zabít - hlavně jeho druhý díl dle diskuze lidi neskousli - ano, nebyla to zrovna propracovaná hra se skvělou grafikou a spoustou možností, ty byly totiž jen dvě -> zavraždit ho, nebo hru vypnout... Divné, že se to tolika lidem nelíbilo, protože o nějakou dobu později jsem narazil na podobný titul, kde jste nebyli v roli "pomocníka" sebevraha, ale popravčího a ohlasy rozhodně nebyli jen záporné. Každopádně očekávám nakopnutí pro tvorbu třetího dílu... ale toto léto to nebude, nebojte.

Skutečnost se má tak, že tentokrát chci zkusit na něco poukázat a nechci to udělat textem, nebo obrázkem nýbrž hrou. Chci aby to hráče nebavilo, otravovalo a hlavně aby jím to přišlo jako dřina. Je mi jasné, že to většina lidí odsune na poslední místo hned v prvním levelu s nulovým hodnocením, protože ta hra prostě bude nudná, otravná a prostě dřina. Dokonce jsem chvíli přemýšlel, že by herní doba byla reálná a hráč by musel hrát několik hodin denně (ideálně celou pracovní dobu), uvidíme... aktuálně mám jednoduchou grafiku z malování a ovládání skrz myš (hráč klikne a jezdí) a to je dle mě chyba, přijde mi to trochu "zábavné" zřejmě protože je to rychlé. Přiznám, že v původním plánu byla zahrnuta i možnost stavění, budování a svobody, ale ten nápad jsem osekal na to největší minimum -> práci, kterou se ještě chystám znepříjemnit otravným ovládáním přes klávesnici... Bude to úžasné :D


Asi si říkáte, proč chce dělat takový kraviny? Je to protože, začínám být čím dál víc přesvědčen, že hry(a nejen hry) mohou opravdu sloužit spíše jako umění či alternativní sdělovací prostředek, a to nejen těch hezkých a zábavných věci, ale i toho co normálně přehlížíme, neuvědomujeme se nebo nám je upřímně jedno. Tzn. když si aspoň jeden hráč hry při příštím nákupu zeleniny uvědomí, kolik za tím stojí lidské práce.. bude to fajn ;) 

K otázce... myslíte si, že hra musí být zábavná?